Favoriet verwijderen

Weet u zeker dat u deze advertentie uit uw favorieten wilt verwijderen?

Uw maximale aantal aanvragen is bereikt. Wacht op antwoord van de eigenaren, voordat u nieuwe aanvragen doet.
Er is een fout opgetreden, Probeert u het later nog eens.
Loader Samboat

Hulp

Hulp aan huurders
  • Hoe wordt de huurprijs bepaald? Wat is de getoonde prijs precies?

    Het getoonde tarief is inclusief alle verschuldigde belastingen en de service fee van SamBoat. Brandstof is nooit inbegrepen. Voor sommige boten worden extra huuropties aangeboden. De eigenaar bepaald zelf in alle vrijheid zijn huurprijs. Wilt u voor langere tijd huren, staat het u vrij een speciale aanbieding te vragen.
  • Ben ik verzekerd tijdens de huurperiode?

    Alle eigenaren hebben de verplichting verzekerd te zijn voor de verhuur van hun boot.
  • Kan ik mijn boeking annuleren of aanpassen?

    Behalve als er een speciaal weerbericht wordt uitgevaardigd voor de vertrekhaven of als er sprake is van andere risico's voor varen, zijn annuleringskosten van toepassing:
    Bij annulering tot twee weken voor de huurdatum betaalt u 50% van de huurprijs.
    Bij annulering binnen twee weken van de huurdatum betaalt u 100% van de huurprijs.
    Het is wel mogelijk de huurdata te veranderen, mits de eigenaar met de wijziging accoord gaat. U bent verplicht SamBoat op de hoogte te stellen van elke aanvraag tot wijziging of annulering..
  • Hoe weet ik zeker dat de boot in goede staat verkeerd?

    Elke eigenaar is verplicht een boot ter beschikking te stellen die in perfecte staat verkeerd en volledig voldoet aan ter plekke geldende wet- en regelgeving. De boot moet volledig uitgerust zijn voor het doel waar hij voor verhuurd wordt en in goede staat van onderhoud verkeren.
    Sommige boten zijn door onze lokale vertegenwoordigers gecertificeerd. Dit staat in de advertentie aangegeven. Na elke huurperiode wordt de boot door de huurder beoordeeld op staat van de boot en het gedrag van de eigenaar. SamBoat behoudt zich het recht voor om boten die niet aan de beschrijving voldoen te verwijderen. Bovendien heeft de eigenaar een verplichting tegenover zijn verzekering, die vervalt als de boot niet goed onderhouden is.
Hulp aan huurders
Hulp voor eigenaren
  • Wie bepaalt de huurprijs?

    Het staat u vrij uw eigen huurprijs te bepalen. Per dag, per week en al naar gelang het seizoen (wij raden een huurprijs van 30% onder marktprijs aan). Om een idee te geven van de huurprijs hebben wij een prijs-simulator voor u.
  • Moet ik al een verzekering hebben?

    Ja, u dient verzekerd te zijn voor het verhuren van uw boot. Als u daar nog niet voor verzekerd bent kunt u via SamBoat een verzekering afsluiten bij MAIF. Met deze verzekering à la carte kunt u de verhuur per keer afdekken op all risk basis. Dit kost € 25 per dag en wordt verrekend met de huurinkomsten.
  • Wanneer wordt ik betaald? Hoe?

    Om de huurder de mogelijkheid te geven eventuele onregelmatigheden te melden, betalen wij u 24 uur na de startdatum van de huurperiode. U wordt betaald via een overboeking. Om uw betaling te kunnen ontvangen is het nodig dat u uw bankgegevens opgeeft in « Mijn account » en vervolgens « Mijn bankgegevens ».
  • Moet ik zelf aanwezig zijn bij de overdracht?

    Bij voorkeur bent u zelf aanwezig bij de overdracht. Niemand kan beter aan uw huurder uitleggen hoe de boot functioneert en waar hij op moet letten. U kunt bovendien de nodige tips geven over de te varen route en hem eventueel wijzen op bepaalde gevaren in het gebied.

    Als u niet in de buurt bent of u bent verhinderd, dan kunt u een beroep doen op onze Concierge Service. Dankzij deze dienst kunt u uw boot verhuren zonder van huis te hoeven. Kijk op de pagina Concierge Service voor meer info.
Bekijk overzicht hulp voor eigenaren