Sessa Marine C3X 37piedi - 2023

Voorgesteld door Tommaso - Reactie binnen een uur

Sessa Marine C3X 37piedi - 2023


Voorgesteld door Tommaso - Reactie binnen een uur

5 pers.
700 pk
11,3 meter
2023
Met schipper

Over Sessa Marine C3X Sperimenti

Automatisch vertaalde tekst

Exclusief van het tarief: - Schipper - Brandstof - Kombuis - Gastvrouw (alleen mogelijk bij maximaal 4 passagiers) Omschrijving: Het is moeilijk om niet direct gefascineerd te raken door de schoonheid van de nieuwe Sessa C3X. Met deze boot realiseert Sessa Marine ook een zeer interessant project, wat de modulariteit tot een grote kracht maakt. In feite zijn er drie modellen die voortkomen uit deze studie die op intelligente wijze in de Open, Hard ...

Exclusief van het tarief: - Schipper - Brandstof - Kombuis - Gastvrouw (alleen mogelijk bij maximaal 4 passagiers) Omschrijving: Het is moeilijk om niet direct gefascineerd te raken door de schoonheid van de nieuwe Sessa C3X. Met deze boot realiseert Sessa Marine ook een zeer interessant project, wat de modulariteit tot een grote kracht maakt. In feite zijn er drie modellen die voortkomen uit deze studie die op intelligente wijze in de Open, Hard Top en T-Top versies een ontwerpbasis afwijst waarbij bewoonbaarheid en schoonheid de kernwaarden zijn. De vlaggenschipversie van dit nieuwe model is zonder twijfel de Hard-Top, en vandaag zullen we het samen proberen, in een wereldpreview. Als je aan boord van de nieuwe Sessa C3X klimt, valt het je op hoe overdreven de werkelijke afmetingen zijn. Met een totale lengte van meer dan elf meter (37ft) en een breedte van ongeveer drieënhalve meter biedt de Sessa C3X in feite veel grotere bootruimtes. U betreedt de kuip door een trap op te klimmen vanaf het grote achterdek. Aan bakboord vinden we meteen een royaal zonnedek dat dankzij een neerklapbare rugleuning ook de achterbank wordt van de U-vormige dinette met een centrale tafel, in tegenstelling tot een natte bar die alles kan bevatten wat nodig is voor een dag op zee . Op weg naar de boeg, naar bakboord, is er ruimte voor een enorme chaise longue die, uiterst comfortabel, zeker de meest gewilde plek zal zijn voor de hele bemanning. In overeenstemming daarmee vinden we aan stuurboord een beslist goed georganiseerde commandocockpit, uitgerust met uitstekend zicht rondom en in staat om alle benodigde elektronica te bevatten. Dit hele gebied wordt gedomineerd door het grote schuifdak over de volle breedte dat, wanneer geopend, de luchtstroom tijdens de navigatie effectief regelt en, wanneer gesloten, de externe open ruimte verduistert. Ten slotte is de boeg toegankelijk via twee symmetrische gangboorden die, nog een positieve noot, veel breder zijn dan gemiddeld en een zeer veilige doorgang mogelijk maken naar het enorme zonnedek dat op ons wacht. Maar het gaat benedendeks waar we letterlijk van versteld staan. De ruimte die ons verwelkomt is enorm, het lijkt aan boord van een 40-voeter. Aan stuurboord een tweede L-vormige dinette voorzien van een opklapbare middentafel die desgewenst ook nog een bed kan worden. Hierna volgt een kombuis die is uitgerust met wandkasten die, gebruikmakend van het boegschot, zich ontwikkelt over een uitbreiding die eenvoudigweg ondenkbaar is voor boten van deze omvang, die gemakkelijk voldoende proviand kunnen herbergen voor cruises op middellange afstand. Aan de linkerkant vinden we de badkamer die, voorzien van een aparte douchecabine, slim midscheeps is gepositioneerd en zo ook de functie van dagtoilet vervult. Om het ongebruikelijke interieur van de nieuwe Sessa C3X compleet te maken, zijn er twee cabines die qua grootte, afwerking en uitrusting gemakkelijk als twee masters kunnen worden geïdentificeerd. De boeg is voorzien van een verhoogd centraal bed en wordt aan beide zijden bediend door kleerkasten, planken en veel loopruimte. De achtersteven ziet in plaats daarvan het kingsize bed over de balk geplaatst en heeft zelfs een gang met kledingkasten, planken en een bank. Kortom, een boot van werkelijk onvermoede afmetingen, waarmee u lange en comfortabele cruises kunt maken, met het gezin of met een paar vrienden. Sea Trial: Testen van de nieuwe Sessa C3X In de machinekamer hebben we twee Volvo DPS 350 pk benzine hekaandrijvingen die, ik zal het nooit moe worden om te zeggen, de beste oplossing zijn voor dit type boot. Ze zijn veel lichter (en goedkoper) dan hun neven op diesel en zijn ideaal als u niet van plan bent 200/300 uur per jaar te varen. Optioneel zijn ook diesel- of buitenboorduitvoeringen leverbaar. Comfortabel zittend in de commandostoel schakel ik de versnelling in en geef gas. Het zicht rondom is echt goed en hij is heel gemakkelijk te manoeuvreren, zelfs in krappe ruimtes. Bij het verlaten van de haven geven we gas en de Sessa C3X komt snel in planee, al met 12 knopen komt ze uit het water, maakt het kielzog los en ontspant natuurlijk. Deze functie maakt het ook mogelijk om een reeks lage kruissnelheden te vinden die belangrijk zullen blijken te zijn voor navigatie op ruwe zee of, eenvoudiger gezegd, om zonder haast te cruisen terwijl u geniet van de panorama's. Vermeldenswaard zijn de snelheden tussen de 20 en 30 knopen, hier is het verbruik redelijk constant, altijd minder dan 4 liter per mijl. Een echt goed resultaat, dankzij een romp die met weinig wrijving over het water glijdt. Maar de Sessa C3X kan veel meer geven, het is een open en ondanks de rijkdom en omvang van het interieur moet hij ook sportieve sensaties kunnen geven, dus laten we stoppen met uitstellen en laten we de manchetten opgeven. De boot accelereert zonder zichtbare inspanning tot 35/36 knopen en accelereert dan, door de motoren een beetje te trimmen, weer tot een snelheid van bijna 40 knopen, niet slecht voor een open als deze die we overigens aan het testen zijn bij volle belasting. Ik verminder de snelheid tot ongeveer 20 knopen en dan draai ik resoluut, de boot kantelt en de adrenaline stijgt terwijl de romp zijn werk doet om de Sessa C3X stevig in zijn baan te houden. Ik tegentrilling totdat we onze eigen golven ontmoeten die de boot oversteekt zonder te raken. Dan kom ik weer op een rechte koers, rond de 30 knopen en geniet ik van het comfort. Echt goed zeilen deze nieuwe Sessa C3X. Alle nummers van de Sessa C3X-test, technische specificaties: Lengte ft 11,19 m (37ft) Goedkeuringslengte 9,93 m Breedte ft 3,45 m Max. personencapaciteit 12 Slaapplaatsen 4 Brandstof 750 l Maximaal vermogen 700 pk CE-categorie B Design & Project Sessa International Veel plezier.

Esclusi dalla tariffa: - Skipper - Carburante - Cambusa - Hostess (possibile solo con un massimo di 4 passeggeri) Descrizione: Difficile non restare subito affascinati dalla bellezza del nuovo Sessa C3X . Con questimbarcazione Sessa Marine realizza inoltre un progetto molto interessante, che fà della sua modularità un grande punto di forza. Ben tre infatti i modelli che nascono da questo studio che, intelligentemente, declina nelle versioni ...

Esclusi dalla tariffa: - Skipper - Carburante - Cambusa - Hostess (possibile solo con un massimo di 4 passeggeri) Descrizione: Difficile non restare subito affascinati dalla bellezza del nuovo Sessa C3X . Con questimbarcazione Sessa Marine realizza inoltre un progetto molto interessante, che fà della sua modularità un grande punto di forza. Ben tre infatti i modelli che nascono da questo studio che, intelligentemente, declina nelle versioni Open, Hard Top e T-Top una base progettuale dove i valori chiave sono abitabilità e bellezza. La versione di punta di questo nuovo modello è certamente la Hard-Top, ed oggi la proveremo insieme, in anteprima mondiale. Salendo a bordo della nuova Sessa C3X non si può fare a meno di notare come le dimensioni reali siano davvero esagerate. Con una lunghezza fuori tutto di più di undici metri (37ft) ed una larghezza di tre metri e mezzo circa, la Sessa C3X offre infatti spazi da imbarcazione di taglia decisamente superiore. Si entra in pozzetto salendo un gradino dalla grande plancia di poppa. A sinistra troviamo subito un prendisole di generose dimensioni che, tramite uno schienale ribaltabile, diventa anche il divano poppiero della dinette a U con tavolo centrale, a cui è contrapposto un mobile bar in grado di contenere tutto ciò che serve per una giornata in mare. Spostandoci verso prua, a sinistra, trova spazio una chaise longue enorme che, comodissima, sarà certamente il posto più conteso da tutto lequipaggio. In sua corrispondenza, a dritta, troviamo un cockpit di comando decisamente ben organizzato, dotato di unottima visibilità a 360 gradi ed in grado di contenere tutta lelettronica che serve. Tutta questarea è sovrastata dal grande tetto scorrevole a tutto baglio che, da aperto regola efficacemente gli afflussi daria in navigazione e, da chiuso, ombreggia lopen space esterno. Si accede infine a prua tramite due passavanti simmetrici che, altra nota positiva, sono ben più larghi della media e consentono un passaggio molto sicuro verso lenorme prendisole che ci aspetta. Ma è scendendo sottocoperta che, letteralmente, rimaniamo a bocca aperta. Lo spazio che ci accoglie è enorme, sembra di essere a bordo di un 40 piedi. A dritta una seconda dinette a L dotata di tavolo centrale abbattibile che, volendo, può anche diventare un altro posto letto. A seguire una cucina dotata di pensili che, sfruttando la paratia di prua, si sviluppa su un estensione semplicemente impensabile per barche di questa dimensione, in grado di ospitare facilmente le provviste sufficienti a crociere di medio raggio. Sulla sinistra troviamo il locale bagno che, dotato di box doccia separato, è posizionato intelligentemente a centro barca, riuscendo cosi ad assolvere anche alla funzione di day toilet. A completare gli interni fuori dal comune del nuovo Sessa C3X ci sono due cabine che, per dimensioni, finiture e dotazioni, possono tranquillamente essere identificate come due master. Quella di prua è dotata di letto centrale rialzato ed è servita ai due lati da armadi, mensole e spazio di calpestio in abbondanza. Quella di poppa invece vede il letto king size posizionato per baglio ed ha addirittura un disimpegno dotato di armadi, mensole e divanetto. Insomma una barca dalle dimensioni davvero insospettabili, con cui concedersi lunghe e comode crociere, in famiglia o con una coppia di amici. Prova In Mare: La prova della nuova Sessa C3X In sala macchine abbiamo due entrofuoribordo Volvo DPS da 350 cavalli a benzina che, non mi stancherò mai di dirlo, sono la soluzione migliore per questo tipo di imbarcazioni. Molto più leggeri (ed economici) dei loro cugini diesel sono lideale se non avete intenzione di fare 200/300 ore lanno di navigazione. In opzione sono ovviamente disponibli anche le versioni diesel o fuoribordo. Seduto comodamente nella poltrona di comando, innesto la marcia e do gas. La visibilità tutto intorno è davvero ottima ed è molto facile manovrare, anche in spazi ristretti. Usciti dal porto diamo gas e la Sessa C3X entra in planata rapidamente, già a 12 nodi esce dallacqua, stacca la scia e si distende naturalmente. Questa caratteristica consente inoltre di trovare una serie di basse velocità di crociera che si riveleranno importanti per le navigazioni con mare formato o, più semplicemente, per navigare senza fretta gustandosi i panorami. Degne di nota le andature comprse tra i 20 e i 30 nodi, qui il consumo è abbastanza costante, sempre inferiore ai 4 litri al miglio. Davvero un buon risultato, sitomo di una carena che scivola sullacqua sviluppando poco attrito. Ma la Sessa C3X può dare molto di più, è un open e, nonostante la ricchezza e la dimensione degli interni, deve essere in grado di regalare anche sensazioni sportive per cui, bando agli indugi e diamo fondo alle manette. La barca accelera senza sforzo apparente fino a 35/36 nodi e poi, trimmando un po i motori, accelera ancora, fino a sfiorare i 40 nodi di velocità, non male per un open come questo che, peraltro, stiamo provando a pieno carico. Riduco la velocità fino a 20 nodi circa e poi viro con decisione, la barca sinclina e ladrenalina sale mentre la carena fa il suo lavoro tenendo saldamente la Sessa C3X nella sua traiettoria. Controviro fino ad incontrare le nostre stesse onde che la barca attraversa senza impattare. Poi mi rimetto in rotta rettilinea, a circa 30 nodi e mi godo il comfort. Naviga davvero bene questa nuova Sessa C3X. Tutti i numeri della prova Sessa C3X, specifiche tecniche: Lunghezza f.t 11,19 m (37ft) Lunghezza omologazione 9,93 m Larghezza f.t. 3,45 m Portata persone max 12 Posti letto 4 Carburante 750 l Potenza massima 700 hp Categoria CE B Design & Project Sessa International Buon divertimento.


Details

Huurvoorwaarden

Soort verhuur
Met schipper
In- en uitchecktijden:
10:00 / 18:00
Borg
(Beheerd door SamBoat)
Annuleringsvoorwaarden
Zen
Brandstof
Niet inbegrepen

Boot

Type boot
Motorboot (Mini jacht (<18m))
Model
Sessa Marine - C3X 37piedi
Bouwjaar
2023
Toegestane capaciteit
5
Aantal cabines
2
Aantal slaapplaatsen
5
Aantal toiletten
1
Lengte (m)
11,3
Breedte (m)
3,5
Diepgang (m)
1
Totaal vermogen
700hp (2 motoren) - 4-takt
Brandstofcapaciteit
750 L
Vers water tank
285 L
Huisdieren toegestaan aan boord
Nee
Lokatie
Haven
Uitrusting
Kustvaart
Andere mogelijke momenten voor vertrek
Lido degli Estensi
Lido degli Estensi

Geschiktheid

Dagexcursies

Uitrusting

Comfort

Bimini
Tafel
Beddengoed
Zonnedek
Buitendouche
Gratis parkeren
A/C
Converteerbaar vierkant
Achterste bereik
Verwarming
Outdoor cushions
Towels
MP3 player
Bluetooth connection
Teak cockpit
Teak deck
Outdoor fridge

Energie

220V stopcontact
USB aansluiting
Generator

Keuken

Koelkast
Gootsteen
Barbecue
Plancha
Oven
Koffiezetapparaat
Magnetron

Recreatie

Zwemtrap
Tubing
Vismateriaal
Snorkelmateriaal
TV
Buitenluidsprekers
Hengelhouder
Fish finder

Navigatie

GPS
Diepte meter
Electrische ankerlier
Boegschroef
VHF
Snelheidsmeter
Compass

Sanitair

WC (1)
Douche
Warm water
Zoet water (285 L)
Badkamer (2)
Black water tank
Grey water tank

Opties

Supplément skipper
Verplicht
/ dag

Waar is de boot ?


Over de eigenaar, Tommaso
Tommaso
Lid sinds 2023
Antwoordpercentage: 100 %
Reactiesnelheid: binnen een uur
Gesproken talen: Italiaans
Telefoonnummer

gecontroleerd

E-mailadres

gecontroleerd

Vanaf
/ dag