Favoriet verwijderen

Weet u zeker dat u deze advertentie uit uw favorieten wilt verwijderen?

Uw maximale aantal aanvragen is bereikt. Wacht op antwoord van de eigenaren, voordat u nieuwe aanvragen doet.
Er is een fout opgetreden, Probeert u het later nog eens.
Loader Samboat

Hulp aan huurders

    Inschrijving

  • 1 - Is inschrijving gratis?


    Ja, de inschrijving is helemaal gratis en er zijn geen abonnementskosten

  • 2 - Wat zijn de voorwaarden om een boot te huren?


    U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
    • U bent minimaal 18 jaar oud
    • U heeft een credit card op uw naam
    • U heeft een vaarbewijs voor varen met een motorboot zonder schipper

  • 3 - Hoe wordt de huurprijs bepaald? Wat is de getoonde prijs precies?


    Het getoonde tarief is inclusief alle verschuldigde belastingen en de service fee van SamBoat. Brandstof is nooit inbegrepen. Voor sommige boten worden extra huuropties aangeboden. De eigenaar bepaald zelf in alle vrijheid zijn huurprijs. Wilt u voor langere tijd huren, staat het u vrij een speciale aanbieding te vragen.

  • 4 - Hoe kom ik in contact met de eigenaar?


    Als u een boekingsverzoek doet, wordt de eigenaar geinformeerd per sms en e-mail. Via een speciale pagina kunt u de eigenaar alles vragen wat u wilt. Een boekingsaanvraag verplicht u tot niets. Nadat de boeking betaald is kunt u telefoonnummers uitwisselen met de eigenaar.

    Verzekering

  • 1 - Ben ik verzekerd tijdens de huurperiode?


    Elke eigenaar heeft de verplichting om voor het verhuren van zijn boot verzekerd te zijn. Sommigen hebben hun eigen verzekering, anderen hebben een SamBoat-MAIF verzekering afgesloten. U ziet een MAIF logo rechts in de advertentie als deze verzekering afgesloten is. .

    U vindt hier alle algemene voorwaarden et voor speciaal gebruik.

    Boeking en betaling

  • 1 - Hoe weet ik zeker dat mijn boekingsaanvraag geaccepteerd wordt?


    Om te beginnen, leg duidelijk aan de eigenaar uit waarom u zijn boot wilt huren.

    Het is tevens belangrijk om uw nautisch CV online in te vullen. Denk aan vorige vakanties, eerdere ervaring met boothuur, boottochten, wees eerlijk en precies. Als uw nautisch CV niet blijkt te kloppen, mag de eigenaar de huur annuleren.

    En als laatste laat uw documenten verifieren. Een eigenaar die gerust gesteld is verhuurd zijn boot veel gemakkelijker.

    Sommige eigenaren zijn minder beschikbaar als anderen. Het is raadzaam meerdere verzoeken aan meerdere eigenaren te sturen.

  • 2 - Op welk moment moet ik betalen? Hoe?


    Zodra de eigenaar uw boekingsverzoek geaccepteerd heeft, wordt u verzocht de boeking te betalen per credit card.
Voor een boeking ver van te voren, is het mogelijk om zonder bijkomende kosten in 3 termijnen te betalen of per overboeking.
    Om veiligheidsredenen betaalt u de huur altijd via SamBoat.

  • 3 - Kan ik rechtstreeks aan de eigenaar betalen?


    Nee, waarschuw SamBoat direct en wijs alle betalingsverzoeken van de eigenaar om buiten het platform om te betalen af. Dit kan een poging tot oplichting zijn en uw huur is niet verzekerd.

  • 4 - Kan ik mijn boeking veranderen of annuleren?


    Voor het annuleren van een boeking worden annuleringskosten berekend:
    • tot 2 weken voor de huurdatum betaalt u 50% van de totale huurprijs
    • binnen 2 weken van de huurdatum betaalt u 100% van de totale huurprijs
    Het is wel mogelijk de huurdata te veranderen, mits de eigenaar met de wijziging accoord gaat..

    Alleen een speciaal weerbericht uitgevaardigd is voor de gehele huurperiode, of en als er andere risico's voor varen zijn, is kosteloze annulering of wijziging mogelijk..


    U bent verplicht SamBoat te informeren via de optie "Annuleringsaanvraag" in uw boeking of om een wijziging door te geven voor aanvang van de huurperiode.

  • 5 - Kan de eigenaar mijn boeking annuleren?


    Het is de eigenaar niet toegestaan de boeking te annuleren (op straffe van verwijdering van SamBoat), behalve bij overmacht, bijvoorbeeld schade de dag voor aanvangsdatum van de huur.

  • 6 - Hoe werkt de borg?


    De borg dient om het eigen risico van de verzekering en eventuele andere schade waaraan de eigenaar blootgesteld wordt af te dekken. Een pre-autorisatie wordt automatisch gedaan op het moment van betaling als garantiestelling. De borg wordt slechts geïnd in geval van schade, verlies of diefstal van de boot, vertraging of het niet respecteren van het huurcontract. Om de kosten van een beroep op de borgsom te vergoeden houdt SamBoat 5% van de borg in met een minimum van € 100.

    Sommige banken doen een check van beschikbaar saldo op uw bank. Dit kan resulteren in een bericht dat € 200 geblokkeerd wordt. Dit bedrag wordt niet van uw rekening afgeschreven.

    Huren

  • 1 - Is er een huurcontract?


    Ja, het is VERPLICHT om een huurcontract in te vullen en door u en de eigenaar te tekenen.

    U ontvangt een ingevuld huurcontract per email, zodra u betaald heeft.

  • 2 - Wie mogen aan boord tijdens de huurperiode?


    Als u een boot 'bareboat' huurt dan mogen alleen u en uw vrienden op de boot. Als u een boot met begeleider huurt, dan is de eigenaar ook aan boord van de boot, maar hij is niet de baas aan boord, dat bent u. Als u een motorboot huurt, dan dient u over een geldig vaarbewijs te beschikken. Als u een zeilboot huurt, dan wordt verwacht dat u over een zekere basiskennis en ervaring beschikt. Als u met schipper huurt dan gaat u aan boord met een professional. U heeft geen enkele kennis, ervaring of vaarbewijs nodig. Laat u meevoeren op de golven en geniet!

  • 3 - Voor welk doel kan ik een boot huren?


    U huurt een boot voor recreatief gebruik. U mag niet meedoen aan wedstrijden, competities of voorbereidingen hiervoor.

  • 4 - Hoe weet ik zeker dat de boot goed functioneert?


    De eigenaar verplicht zich een boot ter beschikking te stellen die volledig uitgerust is en volledig voldoet aan geldende wet- en regelgeving. De uitrusting dient te voldoen aan het doel waar de boot voor verhuurd wordt en de boot dient goed onderhouden te zijn. Sommige boten zijn door onze lokale vertegenwoordigers persoonlijk gecertificeerd. Dit is in de advertentie aangegeven.
    Na de huurperiode worden zowel de eigenaar als de boot beoordeeld. Deze beoordeling betreft zowel de staat van de boot als het gedrag van de eigenaar. SamBoat behoudt zich het recht voor om advertenties te verwijderen als deze niet overeenkomen met de staat van de boot. Bovendien heeft de eigenaar een verplichting tegenover zijn verzekeraar, deze dekt hem niet als de boot niet goed onderhouden is.

  • 5 - Wat betekend 'gecertificeerde boot'?


    Gecertificeerde boten zijn boten die door een lokale vertegenwoordiger van SamBoat in persoon bekeken zijn. Hij heeft geverifieerd of de informatie in de advertentie overeenkomt met de boot en of de motor en de zeilen in goede staat verkeren. Hij checkt tevens de verzekering van de boot.

  • 6 - Is het schoonmaken van de boot bij de prijs inbegrepen?


    Nee, U dient de boot na gebruik standaard zelf schoon te maken en hem aan de eigenaar te retourneren, zoals u hem ontvangen heeft. Sommige eigenaren bieden schoonmaken als optie aan. Dit is niet standaard en overlegt u rechtsreeks met de eigenaar.

  • 7 - Is de brandstof bij de prijs inbegrepen?


    Nee, de brandstof is niet inclusief. U dient de boot te retourneren met hetzelfde brandstofniveau als bij ontvangst.

  • 8 - Welke documenten moet ik overleggen om een boot te huren?


    Op de eerste huurdag laat u, ter verificatie, een identiteitsbewijs of paspoort aan de eigenaar zien en indien u een motorboot huurt ook uw vaarbewijs.

    In geval van problemen

  • 1 - Wat gebeurt er als ik de boot beschadig tijdens de huurperiode?


    Als de boot beschadigd raakt, maakt u een schade rapport op, eventueel samen als er een derde bij betrokken is. Als u verantwoordelijk bent voor de schade wordt uw borg ingehouden.
    Nieuw: U kunt een borgverzekering afsluiten die uw borg terugstort tot een bedrag van € 5 000 bij schade. Meer informatie.

  • 2 - Wat gebeurt er bij pech?


    Als u een dagverzekering bij MAIF heeft afgesloten wordt u teruggesleept naar het vaste land. In andere gevallen neemt u contact op met de eigenaar om een oplossing te vinden.

  • 3 - Wat te doen bij schade of ongeval?


    Als de bemanning, passagiers of de boot gevaar lopen neemt u contact op met 196 of VHF kanaal 16
    Als de boot niet vezekerd is met een contract van SamBoat-MAIF, verwittig dan direct de eigenaar, zodat hij contact op kan nemen met zijn verzekering om te beslissen wat te doen.Verwittig daarna SamBoat op het noodnummer dat aangegeven staat op het huurcontract.
    Aan het einde van de huurperiode maakt u een schaderapport om te omschrijven wat er gebeurd is, schrijf op het huurcontract wat er gebeurd is en maak foto's.