Favoriet verwijderen

Weet u zeker dat u deze advertentie uit uw favorieten wilt verwijderen?

Uw maximale aantal aanvragen is bereikt. Wacht op antwoord van de eigenaren, voordat u nieuwe aanvragen doet.
Er is een fout opgetreden, Probeert u het later nog eens.
Loader Samboat

Hulp voor eigenaren

    Inschrijven

  • 1 - Is het plaatsen van een advertentie gratis?


    Ja, het plaatsen van een advertentie is helemaal gratis en verplicht u tot niets
    U kunt op elk moment uw advertentie aanpassen of deactiveren via het menu 'Mijn Boten'.

  • 2 - Wat zijn de voorwaarden om een boot op SamBoat te plaatsen?


    U bent de geregistreerde eigenaar van een boot die voldoet aan de volgende voorwaarden:
    • Het hele jaar door verzekerd voor verhuur
    • De boot verkeerd in perfecte staat en wordt regelmatig onderhouden
    • De boot beschikt over een volledige veiligheidsuitrusting overeenkomstig de categorie van gebruik

  • 3 - Welke boten kan ik plaatsen?


    Wij accepteren elk type motor- en/of zeilboot die in perfecte, vaarbare staat verkeerd.
    Wij accepteren geen:
    • Jets-skis
    • Surfplanken
    • Kano's/kayak

  • 4 - Wat is het verschil tussen een schipper en een begeleider?


    - Een schipper is gediplomeerd (Bijv: Master 200, Yacht Master). Hij kan voor zijn diensten een vergoeding vragen.
    - Een begeleider vraagt geen vergoeding. Dit is meestal de eigenaar die tijdens de huurperiode met u aan boord verblijft (hij bestuurt de boot niet, ook niet tijdens speciale manoeuvres). De huurder is eindverantwoordelijk op de boot die hij huurt.

  • 5 - Wat is de verplichte veilgheidsuitrusting?


    U dient te beschikken over de vereiste veiligheidsrusting voor de corresponderende catgorie van uw boot. Met name het aantal reddingsvesten dient overeen te komen met de capaciteit van de boot. Dit is lijst met verplichte veiligheidsuitrusting: www.ecologique-solidaire.gouv.fr/sites/default/files/equipement_secu_plaisance_4p_DEF_Web.pdf

  • 6 - Wie bepaalt de huurprijs?


    U bepaald zelf de huurprijs voor uw boot. Per dag, per week en al naar gelang het seizoen. Om u op weg te helpen hebben wij hier een prijs simlator voor u (wij raden u een prijs van 30% onder markttarief aan). De prijs die u definieert, is de prijs die in de advertentie zichtbaar zal zijn. U ontvangt 85% van de huurprijs. Brandstof is nooit inbegrepen, deze is altijd voor rekening van de huurder.

  • 7 - Waarom lukt het plaatsen van mijn advertentie niet?


    Komt u er niet uit? Is er iets niet duidelijk? Kunt u de foto's niet toevoegen? Het inschrijven lukt niet? Aarzel niet en bel onze Nederlandstalige SamBoat klantenservice op +31 (0)20 808 3536. Wij zijn er om u te helpen!

    Verzekering

  • 1 - Moet ik al een verzekering hebben?


    Ja, u dient verzekerd te zijn voor het verhuren van uw boot. Als uw huidige verzekering de verhuur niet dekt, kunt u via SamBoat een optionele verzekering afsluiten bij MAIF. Met deze verzekering à la carte verzekerd uw boot all risk per keer dat u verhuurt. Dit kost € 25 per dag en zal worden verrekend met uw huurinkomsten.

  • 2 - Wat zijn de voorwaarden voor de dagverzekering SamBoat-MAIF?


    U bent eigenaar van een boot en voldoet aan de volgende voorwaarden:
    • Uw boot is in perfecte vaarbare staat en voorzien van alle verplichte veiligheidsuitrusting
    • U bent verzekerd voor het hele jaar (ongeacht de dekking)
    • U heeft in de afgelopen 24 maanden geen schade of ongeluk gedeclareerd en aan u is geen bootverzekering voor pleziervaart geweigerd of opgezegd.
    Bekijk de algemene voorwaarden en condities

    om een contract bij MAIF af te sluiten.
    U hoeft slechts op de keuze « verzekering bij MAIF afsluiten» te klikken in het menu « verzekering » van uw advertentiebeheer. Door het kenteken en de waarde van uw boot op te geven bent u vervolgens verzekerd als u uw boot verhuurt. U kunt op dezelfde manier de verzekering weer opzeggen.

  • 3 - Hoe is mijn boot gedekt?


    Als u de SamBoat-MAIF verzekering kiest bent u als volgt gedekt :

    Schade, verlies en diefstal tegen dagwaarde van uw boot tot een maximum van de verzekerde waarde :
    • Bergingskosten bij stranding of zinken
    • Uit water halen en te water laten
    • Kosten voor hulp- en reddingsacties
    • Kosten voor reparatie en slepen naar dichtsbijzijnde werf
    • Uw uitrusting is meeverzekerd :
    - Motoren / Zeilen / Navigatie aparatuur / Bijboot

    Niet gedekt :
    • Pech als gevolg van mechanische storing
    • Schade als gevolg van slijtage, constructiefouten of gebrek aan onderhoud
    • Schade aan buitenboordmotor als gevolg van in het water vallen
    • Frauduleus niet retourneren van de boot, verkeerd gebruik van de boot of uitrusting door huurder
    • Schade door stranding als gevolg van getijden

    Boeking en betaling

  • 1 - Wie kan mijn boot huren?


    U kiest zelf uw toekomstige huurder aan de hand van zijn nautisch CV en zijn beoordeling door andere eigenaren. Als u bij de overdracht alsnog twijfels heeft aan de vaardigheden van uw huurder en vermoed dat deze niet overeenkomen met zijn CV, dan kunt u de huur alsnog annuleren.

  • 2 - Wanneer word ik betaald? Hoe?


    Om de huurder de mogelijkheid te geven eventuele onregelmatigheden te melden, betalen wij u 24 uur na de startdatum van de huurperiode. U wordt betaald via een overboeking. Om uw betaling te kunnen ontvangen is het nodig dat u uw bankgegevens opgeeft in « Mijn account » en vervolgens « Mijn bankgegevens ».

  • 3 - Kan de huurder mij rechtstreeks betalen?


    Nee. Om alle mogelijke vormen van fraude en oplichting te voorkomen, dienen alle betalingen via ons platform gedaan te worden. Als u toch buiten ons platform om de betaling rechtstreeks met de huurder regelt wordt u van ons platform verwijderd en zullen wij een schadeclaim indienen.

  • 4 - Moet ik mijn inkomsten opgeven?


    SamBoat verstrekt geen gegevens aan de belastingdienst. U bent zelf verantwoordelijk voor de juiste opgave van inkomsten aan de belastingdienst.

  • 5 - Kan ik een boeking annuleren?


    SamBoat is voor alles een gemeenschap gebasseerd op vertrouwen en wij gaan ervan uit dat u uw verplichtingen nakomt. Bij annuleren zonder geldige reden zal een bedrag van 50% van de huurinkomsten ingehouden worden als administratiekosten.

  • 6 - Kan de huurder een boeking annuleren?


    Als de huurder zonder geldige reden annuleert zijn de volgende annuleringskosten van toepassing: U ontvangt 50% van de huur als geannuleerd wordt tot 2 weken voor aanvang van de huurperiode. U ontvangt 100% van de huur als geannuleerd wordt binnen twee weken van aanvang van de huurperiode. Slechts een speciaal uitgevaardigd weerbericht voor de vertrekhaven staat de huurder toe om zonder kosten te annuleren.

  • 7 - Hoeveel verdien ik per keer met verhuren?


    U ontvangt 85% van de huurprijs die u opgeeft in uw advertentie. De vergoeding voor SamBoat is 15% per huurperiode en zal worden verrekend met uw uitbetaling. 
Als u heeft gekozen voor de verzekering van SamBoat-MAIF, zal hiebovenop nog eens € 25 per dag verrekend worden met het huurbedrag.

  • 8 - Hoe wordt de borg bepaald?


    SamBoat heeft een systeem voor het beheren van de borgsom. Bij problemen wordt deze direct gedebiteerd van de rekening van de huurder om uw schade te dekken (o.v.v. de solvabiliteit van de huurder). De hoogte van de borgsom wordt door uzelf bepaald met een minimum van € 500. Deze borgsom dekt het eigen risico van de verzekering en eventuele kleine schades aan uw boot of accessoires. Aangzien SamBoat de solvabiliteit van de huurder niet kan garanderen, raden wij u aan ook een chèque als borg te vragen.

    Verhuren

  • 1 - Moet ik aanwezig zijn bij de overdracht?


    Bij voorkeur bent u zelf aanwezig bij de overdracht. Niemand kan beter aan uw huurder uitleggen hoe de boot functioneert en waar hij op moet letten. U kunt bovendien de nodige tips geven over de te varen route en hem eventueel wijzen op bepaalde gevaren in het gebied.

    Als u niet in de buurt bent of u bent verhinderd, dan kunt u een beroep doen op onze Concierge Service. Dankzij deze dienst kunt u uw boot verhuren zonder van huis te hoeven. Kijk op de pagina Concierge Service voor meer info.
    NB: Wij raden u ten zeerste aan ruim de tijd te nemen voor de overdracht van uw boot bij aanvang van de huur. Leg duidelijk alles uit wat er te weten valt over uw boot.

  • 2 - Is er een huurcontract?


    Ja, u en de huurder zijn verplicht een huurcontract in te vullen en te tekenen. U ontvangt een reeds ingevuld exemplaar per e-mail, zodra uw huurder betaald heeft.

  • 3 - Moet ik de boot met een volle tank overdragen?


    Om het voor de huurder gemakkelijk te maken heeft het de voorkeur de boot met een volle tank over te dragen, De huurder is verplicht de boot te retourneren met de tank op hetzelfde niveau als bij ontvangst.

  • 4 - Kan ik tijdens de huurperiode aan boord blijven?


    U kunt als passagier of begeleider meevaren aan boord, maar u bent dan niet de eindverantwoordelijke aan boord. Als u volledige controle aan boord wilt houden dan dient u een erkend professioneel schippersdiploma te overleggen.

  • 5 - In welke staat moet mijn boot verkeren?


    U heeft een verplichting tegenover ons platform, uw verzekeraar en de huurder. Uw boot dient volledig uitgerust te zijn en te voldoen aan alle geldende wet- en regelgeving. De veiligheidsuitrusting dient conform te zijn aan het doel waar de boot voor verhuurd wordt en in goede staat te verkeren. In geval van problemen kan een beroep op uw aansprakelijkheid gedaan worden.

    Concierge Service

  • 1 - Wat is de Concierge Service die SamBoat aanbiedt?


    Om het verhuren van uw boot makkelijker te maken, werkt SamBoat met nautische professionals in de meeste Franse havens. Deze zgn. 'Boat Captains' kunnen de verhuur van uw boot lokaal beheren. Het prepareren van de boot, overdracht bij check-in, check-out controle bij retour, regelen huurcontract, lokaal contact met de huurder, etc. Hij kan ook voor onderhoud en de bescherming van uw boot zorgen.

  • 2 - Hoe kom ik in contact met een Boat Captain?


    Om met uw lokale Boat Captain in contact te komen, schrijft u zich in op SamBoat en vult het volgende formulier in. De betreffende Boat Captain neemt dan zsm contact met u op.

  • 3 - Wat betaal ik voor de service van SamBoat?


    Er zijn meerdere mogelijkheden. U kunt kiezen voor een totaalpakket of een gebruik per keer, als het zo uitkomt. De tarieven beginnen bij € 49 voor een check-in.

  • 4 - Wat betekent de certificering van een advertentie?


    Door uw advertentie te laten certificeren door een Boat Captain hebben potentiele huurders vertrouwen in uw advertentie. Zij hebben de zekerheid dat de boot door ons bekeken is, dat de inhoud van de advertentie correpondeert met de boot, dat de boot in goede staat van onderhoud is en dat de motor en zeilen gecheckt zijn. Hij maakt tevens foto's van uw boot, zodat u altijd een recent en perfect beeld van uw boot laat zien.

  • 5 - Hoe certificeer ik mijn advertentie en wat kost het?


    Deze service is helemaal gratis!
    Neem contact op met uw Boat Captain door het volgende formulier in te vullen.

    Bij problemen

  • 1 - Wat gebeurt er als de boot tijdens de huurperiode beschadigd raakt?


    U dient contact op te nemen met uw verzekeraar om aan te geven dat u uw boot verhuurd en zeker te stellen dat u hiervoor verzekerd bent. Als u een contract SamBoat-MAIF per dag afsluit, weet u zeker dat u volledig verzekerd bent.

    De borgsom van de huurder dekt het eigen risico van de verzekering en dus de reparatie voor schade die u eventueel aan boot ondervindt..
    Stel SamBoat zo snel mogelijk op de hoogte om de borgsom te innen en u te assisteren bij de verdere afhandeling.

  • 2 - Wat als de boot pech krijgt?


    Neem contact op met uw verzekering, zodat zij actie kunnen ondernemen.

    Als u een verzekering bij MAIF heeft afgesloten, dan zijn de kosten voor berging en repatriering gedekt. Als bij expertise blijkt dat de berging gevolg is van pech door gebrekkig ondehoud of slijtage dan is deze voor uw rekening.

  • 3 - Hoe rapporteer ik schade?


    Om schade te melden stuurt u binnen 48 uur een mail naar sinistre@samboat.fr of neemt u contact op met de klanteservice.

    Uw e-mail dient de volgende elementen te bevatten:
    • Schaderapport met een omschrijving van de omstandigheden en bekende en mogelijke redenen van ontstaan van de schade
    • Namen en adressen van alle betrokkenen en, indien mogelijk getuigen als de schade een derde betreft
    • Een door beide partijen ondertekend huurcontract
    • Foto's van de schade
    • Papieren van de boot
    • Verstrek zsm offertes voor reparaties